23 Mayıs 2010 Pazar

Yumuşacık ve Tatlı Elmalar / Soft and Sweet Apples


Görmemişin bir tefal düdüklü tenceresi olmuş; tutmuş düdüğünü koparmış misali ben de maceradan maceralara koşuyorum sevgili cookbook severler yeni tefal düdüklü tenceremle:P Bu tatlımızın adı Zükne! Yine bir füzyon uydurmasyon aslında. Ama bu nev-i şahsına minhasır ismi de sevgili kardeşim uydurdu yine. Efendim söylemesi ayıp güzel bir yemek yedik; masayı toplarken dedim ki tatlı da yapacağım bugün. Ne yapacaksın diye sordu. Ben de düdüklüde yapacağım dedim; sağır duymaz uydurur zükne yapacağım gibi bir şey anlamış. Gülme krizleri son bulunca adını Zükne koymaya karar verdik :P Çok bilinmedik bir şey değil aslında. Bu çeşit meyve tatlısı tarifi; ortalıkta bol miktarda mevcut! Normal tencerede de yapabilirsiniz ama uzun sürer biraz. 4 tane elmayı soyup ikiye bölüyoruz; ortalarını temizliyoruz.Bunları düdüklü tencereye attım. Sonra iki portakal sıktım. İçine bir çorba kaşığı bal, 2 kapak karamel, 1 kapak da vanilya şurubu döktüm karıştırıp elmaların üzerine döktüm. Yaramazlık yapacağız ya duramadık, 2 tane kuru inciri küp dağrayıp 1 avuç da kuru üzümle birlikte tencereye ekliyoruz. 2 tane de kuru karanfil atalım. En son üzerinde biraz şeker gezdirdim ama çok az 1 çorba kaşığı kadar. Yarım su bardağı kaynar su ekleyip kapağını kapatıyoruz ve kaynayıp düdük kapanıp buhar çıkmaya başlayınca 5 dakika ateşi kısıp pişiriyoruz. Eski tip düdüklülerde 15 dk yeter sanırım ama bir su bardağı su gerek olabilir. Normal tencerede de biraz da su ekleyip baya kaynatmak lazım. Belki yarım saat 45 dakika.

Pişince elmaları bir kaba alıyoruz. İçindeki üzüm ve incirleri çıkaralım bir kaseye suyunu da başka bir kaseye süzerek ve bunu bir avuç dövülmüş cevizle karıştırıyoruz. Karışımı elmaların içlerine yerleştirip süzdüğümüz suyu da üzerinde yavaşça gezdiriyoruz. Soğutup servis yapıyoruz! Afiyet olsun :)

*************************************************
This is a bit of fusion receipe. I made it as I felt one day. There are a lot of receipes on internet for fruit deserts but here is how I made this:

I cut 4 apples into halves and peeled them. Removed the seeds and hard parts in the middle. I put them into steam power pot. Then added the juice of 2 oranges. Added 1 table spoons of honey, 2 small spoons of caramel syrup and a spoon of vanilla syrup. Chopped 2 dried figs into it and add a handfull of raisins. Then I also felt like adding 2 dried cloves. Finally I added a little bir of sugar, not so much a table spoon. Mix this well and add half a glass of boiling water. I cooked 5 minutes when steam way was closed. (should be more for conventional steam power pots - maybe 15 minutes with more water, a glass maybe). Ehen cooked, put the apples in a serving plate, put the raisins and figs in a bowl filtering juice in a seperate bowl. Mix the figs and reaisins with a handful of smashed wallnut and add these in the middle of apples. And pour the fitlered cooked juice slowly over them. Cool down in refigrator before servinbg them. Just amazing, guaranteed!!! Bon apetit :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder