23 Mayıs 2010 Pazar

Meyve topları / Fruit balls


Bunu daha önce de yemiştim sanırım bir yerlerde ama geçenlerde bir arkadaşımda da yedim; e artık deneme zamanı çoktan geçiyor diye bugün denedim. Çok basit ama bir o kadar sade ve lezzettli. Evde tek tük meyveler vardı ondan geldi aslında aklıma. Ya şu meyve toplarını deneyeyim dedim. Aslı ve Çido'ya teşekkürler tarif için. Önce bir tane büyükçe havucu rendeledim. Tavaya almadan suyunu iyice sıkıyoruz. Sonra bir tahta yemek kaşığının ucuyla azıcık margarin ekleyip kavurmaya başlıyoruz. Ayrıca çok az, bir çorba kaşığı kadar şeker ekliyoruz. 5-6 dakika kavrulunca büyük bir kaseye alıp içine 3-4 tane petibör bisküvi ufalıyoruz ve hamur kıvamına getirecek şekilde yoğuruyoruz. Sonra bunlardan misket büyüklüğünde toplar yuvarlayıp hindistan cevizine batırıyoruz. Yarısını böyle sade yaptım; tabağın güney kutbundakiler. Kalan yarısına 2 tatlı kaşığı kadar çekilmiş fındık ve bir tatlı kaşığı da kakoko ekleyip öyle yuvarladım; tabağın kuzey kutbundakiler. Sade havuçlusunu Aslı'da yeyip çok beğenmiştik. Ay ne kadar güzelmiş bunlar derken Çiğdem bunların elmalı ve cevizlilerini yediğinden bahsetti. O vakit beynimde bir rafa arşivlenmiş demek ki bunlar :) İki tane de küçük elma kalmış masada. Cincancon yeni tatlı denemesinin sevinciyle zaten ben havuçluları yaparken rendeleyiverdi bile elmaları. Aynı şekilde havuçlusu gibi yapıyoruz. Ama sanırım buna bir kaç tane daha bisküvi ekledim kıvamı biraz cıvık oldu. Yarısını sade yuvarladım; tabağın batısındakiler. Yarısına da 2 tatlı kaşığı dövülmüş ceviz ve 1 çay kaşığı tarçın ekleyip yuvarladım; tabağın doğusundakiler. Bir tane de muz varmış; ve de tabağın ortası boş kaldı. (Tabak da sanki bu tatlı için var olmuş şimdiye kadar da haberi yokmuş:) Muzu da iyice ezidim. Yine azıcık yağ ama bu sefer şeker yerine bal ekleyelim... Sanırım bombastik olacak bu. Bir kaç dakika pişirdim. Elmalı kadar bisküvi ekledim. Dolapta da kurabiye için damla çikolatalar vardıııı diye bağırıyor kulağımın dibinde şeytan. Biraz bekleyelim o zaman yoksa o damla çikolatlar eriyiverir bu sıcaklıkta eklersen. Neyse soğuyunca 1 çorba kaşığı da damla çikolatasını da ekleyip yavaşça karıştırıyoruz. Bunlar da dünyanın merkezindeki toplar oldu sayın seyirciler. Bunu biraz dolapta soğutmak gerek. Efenim bunu yemekten sonra ay ben çok yedim tatlı yemem; fazla ağır tatlı sevmem diyenlere akşamdam yapıp buzdolabında bekletip sunabilirsiniz. Ama 3-4 taneden fazla yerse de hooop demek lazım ;) Başka meyvelerle de denenebilir tabii ki. Niloşum, bunu kesin denemelisin ;)

*************************
Light but very tasty fruit balls. It could be a very nice desert choice for those who do not like heavy stuff after dinner. And it is very easy to make, you can do it a night before and keep in the fridge. On the north and south pole of the plate are the carrot balls. Grade a big carrot. Squeeze out the juice and take this in a pan. add half a table spoon of butter and a table spoon of sugar. Cook for 5 minutes. Then take this in a bowl and mix with 3-4 crumbled plain biscuits. Knead it couple of minutes to form into dough density. Then make small balls from half of this and roll them over mace. This is what you see in south. Then add 1 table spoon of graded hazelnut and 1/3 table spoon of cacao powder in the remaning and mix well. These are the balls you see on north. On the west and east you see apple balls. Made similarly with two small size or a big size apple. On the west are the plain apple and biscuit ones and on the east are the ones mixed with a table spoon of grounded walnut and 1/5 table spoon of cinamon powder. In the center is what devil whispers: Banana, honey and chcolate balls. Mash a banana, add butter again but instead of sugar add 1/3 table spoon of honey. Add biscuts mix well and wait untill it cools down. And then some drop chocolates (wait untill it cools down otherwise chocolates will mellt and mess everything). Keep in the fridge for an hour at least before serving. Yummy!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder