8 Mayıs 2010 Cumartesi

Evde Kumpir /Baked potatoes with tomato and wallnut sauce


Açım, açımmmm... Cumartesi depreşen allerjik reaksiyondan beri patates ve makarnadan başka bir şey yiyemedim pek. Öğlen çorba içtim; biraz salata; çok acıktım. Midem sade kumpir diyor yine. Başka bir şey istemez. Annem ceviz ye diye başımın etini yiyor yine... Midem birazdan kendi kendini sindirecek sanırım. Fahrettin aç değilim diyor ama aç kurt gibi dolanıyor. Hafif bir şey olması lazım. Sakin çalıyor gece gündüz. Temiz çalıyor şimdi; çok hafif, çok güzel. Sabah uyandım, hafif kahvaltı... Hafif olmalı. Temiz’i çok sevdim. Fuzuli halisünasyonları gördüren expresyonist tablo gibi şarkılarının yanında Temiz çok tatlı, çok hafif. Sanki ruhumu da hafifletiyor. Kurtarsana beni, kurtarsana beni, kurtarsana beni....

İskandinav tariflerine bakayım. Patatesi herşeyle yerler.

Yok çıkmadı bir şey. Çok ağır, etli tarifler. Biraz Almanya Avusturya’ya mı insem?

Çıkmadı bir şey.

Nerdesin? Deniz Gürsoy’un “Çilingir sofrasında rakı mezeleri” kitabı gözümün içine bakıyor! Yok artık! Aman neyse karıştırayım biraz; dile kolay 304 meze tarifi. Mezeyi bırak batırık bile var. Annemlere, teyzemlere haber vermem lazım bunu. Parantezin içinde İçel yazıyor. Bakayım bari biraz. Belki gözlerim parlar; ilham gelir. Çok istersen, çok parlarsan, çok ışık saçarsan ilham perisi ışığını görüp gelirmiş. Öyle mi? Öyle diyor “Lal Kitap”. Ama çok zormuş, çok ağırmış taşımak bir kere kalbine yerleşirse İlham perisi...

Bat (TOKAT), ceviz içi.... Anneeeee :) Koş, koş çabuk. Koş çabuk Kahraman Ikarus. Mutfağa koş... Güneş doğacak yarın sabaha. Zaten kanatlarım ağrıyor. Mid-year review midir nedir, deşti içimi iyice; kanatlarım ağrıyor...

Cevizli Bat Kumpiri – amma uydurdum yani! (2 kişilik):

2 orta boy patatates, 1 avuç ceviz içi, 1 dolu avuç rendelenmiş kaşar (eski kars kaşarı süper oldu :P), 3 domates, 1 avuç maydonoz, 1 tatlı kaşığı biber salçası (olmasa da olur işgüzarlık ettim ama hep meze tarifi kitabı yüzünden :P).

Patatesleri fırında iyice pişiriyoruz. 200 C, 40 dk kadar. Ama iyice pişecek. Nerden mi anlayacağız? Bıcak sokacaksın; rahatça iyice batıyorsa tamam. Kötü şeyler getirme aklına; tamam Ikarus mikarus yok güneş doğacak ama doğunca uyan bak gökyüzü masmavi ve kuşlar....

Bu arada domatesleri bir teflon tavaya rendeliyoruz. 3 kaşık zeytin yağı ve salçayı da ekliyoruz. Ağır ağır pişiyor. Acele yok. Sabaha çok var; güneş doğmaz daha...Kaşarı rendeliyoruz, maydonozu ince ince kıyıyoruz.

Cevizi robotda çekiyoruz. Robot yok mu? Havanda döv. O da mı yok? Hımmm, önce bir poşete doldur; sonra onu havlu ile sar. Üzerine indir bir şeyler... Kırıp dökme ama. Kırıp döküleni toplamak çok zor. Sonra bir de ellerine batmış kıymıklar, yerde telaşlar... Lev, tavan sonsuzsa bak yukarı işte; gök yüzü masmavi ve kuşlar... Boşver telaşları!

Patatesler pişince kumpir kutusu yok tabi evde bi kasenin içine alıyoruz. Uğraşamam dersen patatesi kes içini kaseye boşalt. Şekil 1-a’da ikisi de mevcut. Kaseye alınan patates boydan boya içine doğru kesilecek. Sonra 90 derece üzerine bir çizik atıp, (üstten derine inmeyin) kabukları kenara 4 parça halinde yonca gibi açıyoruz. Sonra işte bilinen işlem. Kumpir beklerken gördüğün. Patatesi ezip karıştırıyorsun tuz ve kaşarla. İstersen yağ da koy ama ben sevmem. Bu sosla da pek gitmez zaten. Sonra çekilmiş cevizi domatesle karıştırıp ortasına döküyoruz. Üzerine de maydonozu serpiyoruz.

Afiyet olsun.

Ceviz yedim; annemi arayayım. Yemedim diye üzülmesin... Kimse üzülmesin...

*****************************************
This is very simple and delicious! Baked potatoes with wallnut and tomato sauce.
For two potatoes: Bake potates well in owen (40 mins at 200C). In a frying pan grade 3 tomatoes, add 2 table spoons of olive oil. Start frying. Add some papprika paste if you have. Add a pinch of black pepper. When the potatos are baked open the peel as you see in the photo. Smash inside and mix with half handful of graded cheese. Do it when hot so that cheese melts in. You may also add some butter if you like. Cursh a small handfull of wallnuts. Mix it with the toping in the pan and place half over potates. Sprinkle over some chopped parsley to finish! Bon apetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder