8 Mayıs 2010 Cumartesi

Sebzel Çorbası / Vegetable Soup with crashed wallnuts


Sebze Çorbası :) Kışın pek güzel oluyor. Aslında çok bilinmeyen bir şey değil ama benim üzerine ufak bir önerim olacak :) Paketlerde brokoli satılıyor ya ondan yarım paket. Bir tane taze kereviz, 2 küçük taze patates, bir tane beyaz soğanı iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın. Ama iyice yumuşak olacak. Ben düdüklü tencere haşladım, heh heh heee :) Neyse üzerini kaplayacak kadar su kalacak. Fazla olursa süzün. Sonra bunları el brendırını hunharca daldırarak çekiyoruz. Yoksa robotta. O da yoksa efenim kolunuza kuvvet ezin iyice; püre gibi olacak. Sonra altını yakıp kaynatıyoruz. Tad vermesi için biraz tavuk suyu filan eklenebilir. Ben dünkü sarmısaklı köfteleri haşladığım sudan döktüm biraz;) Bir taşım kaynayınca 1/4 paket krema döküp iyice karıştıralarım. Tuz ekleyelim. Bir taşım daha kaynasın bakalım. Buraya kadar bildiğimiz çorba. Ancaaak buna bir şeyler yapmak lazım derken Niloşumun sesi kulaklarımda çınladı yine: "Ceviz yeeeee"! Pek makbule geçiyor bazen bu sesler. Bir küçük teflona bir avuç kadar dovülmüş ceviz ekledim. Biraz zeytinyağı ile kavurmaya başladım. Bu arada bir avuç maydonozu çok ince doğrayıp ekledim. Yarım çay kaşığı da karabiber. Bir iki dakika da bunlarla kavrulunca tamamdır. Servis yaparken çorbanın üzerine :) Afiyet olsun soğuk kış günlerinde pek güzel oluyor!
*********************************************
Vegetable soup) in winter is very beautiful. In fact, something not very unknown but I have a little suggestion to top it! Half pack of broccoli. One fresh celery, 2 small fresh potatoes, and one white onion. Boil them well until they melt, they should get all very soft. The water left should be just over it! Take out if there is too much water over it still. Mash and mix these well with a blender. Open the heat and bring to boil. You can add some chicken stock to make it more tasty. I was thinking I should add some flavour over this. And I found. In a frying pan, put 1/3 bowl of crushed wallnuts. Add a handfull of finely choped parsley, 2-3 table spoons of olive oil and some black pepper. Fry 5 minutes and add some of this over the soup when serving. It will make an amazing difference! Bon apetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder