8 Mayıs 2010 Cumartesi

Kayık Kabaklar/Boat Zucchinis


Muhteşem bir girişim oldu. Bunun peynirlisini bir zamanlar yapmış idim ama sonra unutmuşum. Tekrar aklıma geldi. 2 kişilik tarifi veriyorum; mutlaka deneyin. Bu tarife cidden onay veriyorum zira bizim cincancon bile lüp lüp yuttu :) 2 tane büyükçe kabağı ortadan ikiye bölüp içlerini oyuyoruz. İçini atmayın; yarın mücver yapın ya da kavurup yumurta kırın! Sonra bir kasede dikdörtgen beyaz peynirler var ya ondan bir parmak kalınlığından biraz daha ince iki kalıp kesin. Bunun içine bir kibrit kutusu kadar kaşar rendeleyin. Küçük bir soğanın ikiye bölün; yarısını ince ince yarım daireler halinde doğrayıp peynire ekliyoruz. Bir çay kaşığı karabiber, bir çimdik tuz ve 1 çorba kaşığı zeytin yağı ekliyoruz. Eğer severseniz dereotu doğrayın biraz. Ben çok severim. Sevmezseniz maydonoz ve ya taze nane de olabilir. Bunları iyice karıştırıyoruz. Sonra kabakları bir fırçayla biraz yağlayın. Çok az margarin ve ya tere yağı ile. Kızarsın diye. Yaptığınız harcı iki tane kabağa güzelce doldurun. Şimdi diğer ikisinin içini yapalım. Aslında ben kuşbaşı etle doldurmayı düşünmüştüm ama cincancon ben etli yemeeeeem diye bağırınınca yine ne yapalım ben de sucuk ve pastırmalı yaptım. Gerçi bu da baya güzel oldu;) Evde ya da misafirlerinizden vejeryan olmayanlar için kuşbaşı etle de yapabilirsiniz. Bir tavaya 3 sarmısağı küçük küçük doğradım. Kalan yarım soğanı küp küp doğradım. Dolapta bir tane kırmızı bir de yeşil biber varmış onları da doğradım. Biraz kekik, biraz karabiber (1'er çay kaşığı kadar). Sonra 1 avuç kadar sucuk doğradım küp küp. 3-4 tane pastırmayı da didikledim üzerine. 2-3 çorba kaşığı kadar zeytinyağı ve dolu bir tatlı kaşığı kadar da domates salçası ekledim. Sonra bunu azıcık kavurdum karışsın diye, 2-3 dakika. Fazla pişirmeyin zaten fırında pişecek. Bunu da sonra kalan iki kabağın içinde yerleştiriyoruz. Kabakların üzerine peynir rendesi ile biraz kaşar rendeleyip fırına veriyoruz. 180C de yarım saat kadar pişti. Muhteşem oldu. Afiyet olsun.
Aslında bunun içini yaratıcılığınızı kullanarak değişik malzemelerle yapıp; hatta büyük değil de minik kabakları doldurarak önemli bir davetinizde muhteşem bir başlangıç olarak sunabilirsiniz ;)
*********************
These are stuffed zucchinis for two people. Very delicios, guaranteed! Cut two zucchinis into halves as you see in the photo. Carve out inside. Don't throw away what you carved out by the way. You can fry them tomorrow and make zucchini omlet! In a bowl mash two pieces of white Turkish cheese or some feta cheese. The size of one slice should be equivalent to your palm size. And the thickness should be a little bit slimmer than finger size. Cut a small onion into two and slice half of it very finely. Add into cheese. Grade some normal cheese into this (about a matches box size). Add some salt and black pepper powder. İf you like chop a small handfull of dill or if you don't like it can be parsley or fresh mint as well. Mix well. And stuff zucchinis with this. (Before stuffing, with a brush butter zucchinis). Then chop the other half of onion in a frying pan. Chop 3 gloves of garlic. Chop a red and a green fresh pepper. Add salt and two pinches of dried thyme. If you like you can add a cup of meat cut in small chucks or bacon. Or even it could be chopped sausages, whatever you like! Add a table spoon of tomato paste and 2 table spoons of olive oil. Fry couple of minutes stirring well so that everything mixes. But do not fry much as they will cook in the owen. And stuff the other two halves of zucchinis with this. Grade some cheese over them and cook in the owen at 180C for 25-30 minutes. Bon apetit! The taste is guaranteed!
Indeed if you find baby zucchinis; you can think of creatively some more toppings and present them as very impressive starters ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder